author profile
shinsekenban
高校時代よりプログレシブロックの虜になり、大学入学と同時に軽音楽部に入部。キーボードを担当し、イエス、キャメル、四人囃子等のコピーバンドに参加。静岡の放送局に入社し、バンド活動を続ける。シンセサイザーの番組やニュース番組の音楽物、楽器リポート等を制作、また番組の音楽、選曲、SE ,ジングル制作等も担当。静岡県内のローランド、ヤマハ、鈴木楽器、河合楽器など楽器メーカーも取材多数。
富田勲、佐藤博、深町純、井上鑑、渡辺貞夫、マル・ウォルドロン、ゲイリー・バートン、小曽根真、本田俊之、渡辺香津美、村田陽一、上原ひろみ、デビッド・リンドレー、中村善郎、オルケスタ・デ・ラ・ルスなど(敬称略)、多くのミュージシャンを取材。
<好きな音楽>ジャズ、ボサノバ、フュージョン、プログレシブロック、Jポップ
<好きなミュージシャン>マイルス・デイビス、ビル・エバンス、ウェザーリポート、トム・ジョビン、ELP、ピンク・フロイド、イエス、キング・クリムゾン、佐藤博、村田陽一、中村善郎、松下誠、南佳孝等
■ オーバーハイムとシーケンシャルの音作りの違い 今回も前回に続き、オーバーハイムのTEO-5のリポートです。 最初にこのシンセサイザーの音を出したときに少し残念な気がしました。 プロフィット5といえばリード系の音に優位性を示すの
■ オーバーハイムという伝説ブランド 鍵盤狂漂流記の中でその名は何度か出ているシンセサイザーブランド、オーバーハイム。今回は私が購入したオーバーハイムの新製品TEO-5のリポートです。 私はシンセサイザーフリークなので多くのシン
■ 名機「預言者」から派生した名機達 クイーン名盤『オペラ座の夜』に「の唄(The Prophet's Song)」という楽曲があります。この「の唄」を作った時、彼らは『オペラ座の夜』に入れた「ボヘミアン・ラプソディ」が「キラ
今回もサウンドトラックの巨匠でありジャズ・ミュージシャンの巨匠を 前回は映画音楽の巨匠であり、ジャズピアニストとしても知られているラロ・シフリンの音楽について書かせていただきました。 ラロ・シフリンはアルゼンチン生まれなだけあり、南
The Final Countdown Begins for the New Mission: Impossible—Dead Reckoning I found out during an evening enterta
When it comes to legendary polyphonic synthesizers, names like the Prophet-5 by Sequential Circuits (now Sequential), Ob
■ The PolysixEX: An Evolved Polysix Sound Engine in the KORG NAUTILUS This is a deep dive report of the Korg NAUTILUS
■ PolysixEX: The Evolved Sound Engine of the Nautilus We’ve now wrapped up our exploration of the electric pian
■ Simulated Effects Built into the NAUTILUS EP-1 – Final Installment This is Part VIII of the exploration repor
■ Simulating Effects on the Nautilus EP-1: Chorus Edition This is the exploration report of Korg’s workstation
■ Nautilus EP-1 Effects Simulator – Effect Pedal Review This is a deep-dive report on Korg’s workstation
■ Testing Simulated Effects on the Nautilus EP-1 This is Part V of our deep-dive series on the built-in effects of th
■ Nautilus Virtual Sound Engine: EP-1 Effects Overview This is Part IV of the deep dive series on the Korg Nautilus w
■ NAUTILUS Virtual Sound Source: Examining the EP-1’s Wurlitzer Reed-Type Sounds This is Part III of our deep d
■ Evaluating the Five Virtual Sound Sources of the EP-1 Engine in the Korg Nautilus This is Part II of my deep-dive r
2025/7
Search by Brand
Brand List